Lähetin alla olevan tekstin pari päivää sitten Hesarin mielipiteeseen, mutta luultavasti sitä ei julkaista, koska tänään oli lehdessä Taidekeskus Ihanan toiminnanjohtaja Marika Aallon samansuuntanen kirjoitus, jossa arvosteltiin näyttelyn kuratorointia. Joskin häneltä on pieni ylireagointi, kun väitti poistettuja teoksia pornoksi, jota ne eivät suinkaan ole.
Tässä mielipiteeni:
Viimepäivien taide puheenaiheena (Hesari 18.11 ja 19.11) on ollut kirkkopalveluiden Seccon koordinoima Toiseus-näyttely. Näyttelyn tilaajan toimesta on kokonaisuudesta poistettu kahden taiteilijan teokset, joiden aiheet käsittelivät homoutta ja transvestiitti-indentiteettiä.
Ja metakka valmis. Suvaitsemattoman kirkon kimppuun käydään jokasuunnasta ja osa taiteilijoista on pahoittanut mielensä sensuurin vuoksi. Kirkon kuuma keskustelu seksuaalivähemmistöjen kohtelusta näyttää siirtyvän nyt taiteeseenkin.
Rytäkässä näyttää nyt unohtuvan se tosiseikka että näyttely liittyy Yhteisvastuu-keräykseen, jonka tämän vuotinen teema on maahanmuuttajien huono työllisyystilanne.
Voisi kai oikeutetusti kysyä miten homoeroottiset erektiot tai naishahmot peniksineen liittyvät kyseiseen teemaan? Virhettä ei ole tapahtunut jälkisensuurissa, vain liian löyhästi hoidetussa kuratoroinnissa.
Teosten poissulkeminen näyttelystä oli oikea ja rohkea teko, jolla yritetään pelastaa kokonaisuus ja keskittää huomio maahanmuuttajien asiaan.
Tässä mielipiteeni:
Viimepäivien taide puheenaiheena (Hesari 18.11 ja 19.11) on ollut kirkkopalveluiden Seccon koordinoima Toiseus-näyttely. Näyttelyn tilaajan toimesta on kokonaisuudesta poistettu kahden taiteilijan teokset, joiden aiheet käsittelivät homoutta ja transvestiitti-indentiteettiä.
Ja metakka valmis. Suvaitsemattoman kirkon kimppuun käydään jokasuunnasta ja osa taiteilijoista on pahoittanut mielensä sensuurin vuoksi. Kirkon kuuma keskustelu seksuaalivähemmistöjen kohtelusta näyttää siirtyvän nyt taiteeseenkin.
Rytäkässä näyttää nyt unohtuvan se tosiseikka että näyttely liittyy Yhteisvastuu-keräykseen, jonka tämän vuotinen teema on maahanmuuttajien huono työllisyystilanne.
Voisi kai oikeutetusti kysyä miten homoeroottiset erektiot tai naishahmot peniksineen liittyvät kyseiseen teemaan? Virhettä ei ole tapahtunut jälkisensuurissa, vain liian löyhästi hoidetussa kuratoroinnissa.
Teosten poissulkeminen näyttelystä oli oikea ja rohkea teko, jolla yritetään pelastaa kokonaisuus ja keskittää huomio maahanmuuttajien asiaan.
Kommentit
Idea:
Kaksi yhden hinnalla. Työnantajat saavat kuten Lady Linen kampanjassa kaksi yhden hinnalla. Ovat siis työllistettyjä aina kaksi yhdessä joka lisää maahanmuuttajien omaa turvallisuuden tunnetta (kieli) ja samalla kädet, jotka tekevät jotain ovatkin 4.
Mutta palkan maksaa firma 50% ja valtio 50%.
Niin saamme ihmiset käyntiin ja asioita tapahtumaan ja kieltäkin ehkä paremmin opetettua in real life.
Tämä edellyttää hyvää mieltä ja tässä on alkajaiseksi hyvää pr-arvoa myös sille firmalle joka uskaltaa.
Kysy ensin Vikingiltä ja terveisiä minulta.
hehe
Kiitän kommentista:-)
Nauravat hyeenat ovat ihan oma lajinsa, niihin ei pidä laittaa merkityksiä: Bushin aika meni jo. Nyt on Barackin.
Back to basics: siinä on minunkin kenttäni. Taakse jätän nämä ivaa osaavat cowboyt ja niitten sukkanauha-naiset. Obaman vaimo on minun ihanteeni: äiti ja älykäs samaan aikaan; ei mikään jenkkien hutsu jolle on annettu valtaa.